torsdag den 8. august 2013

Hindbær extravaganza

Efter mit forsøg på en original opskrift kom jeg frem til, at hvid chokolademousse da måtte være svaret på mine hindbærdrømme.

Vel hjemme og da bedre halvdelens fætter og familie annoncerede deres besøg, så googlede jeg straks hindbær og hvid chokolademousse. Og så faldt jeg over denne her blog.

Jeg blev sådan helt småforelsket og ør i hovedet.

Så mange lækre og fine, fine ting samlet et sted.

Efter at havde bladret igennem en god del af bloggen komponerede jeg en hvid chokolademousse med hindbærcoulis og lakridsganache samt karamelliseret hvid chokolade med lakrids- og hindbærstøv på toppen.

Det smagte helt fortryllende godt!


Hindbærcoulis blev lavet på gehør og siet, så kernerne røg fra.

Chokolademousseen blev taget herfra. Den smagte skønt sødt til hindbærrenes let syrlige smag og lakridsens salt, men den stivnede aldrig helt. Så jeg kan ikke anbefalet den.

Til lakridsganachen fulgte jeg opskriften nævnt ovenfor, men da jeg ikke havde lakridssirup, tilsatte jeg ekstra lakridspulver og lidt salmiaksalt. Det smagte fantastisk, og det er ikke sidste gang, jeg laver det.

De krystalliserede chokoladeperler blev også lavet efter opskriften, og de var så lækre og knasende skønne. Igen en ting, som jeg helt sikkert laver igen. Og så er de altså ret imponerende.

Ikke en original opskrift, men det var så absolut okay. Resultatet var virkelig godt, og jeg er rigtig glad for at have fundet den blog, som jeg helt sikkert besøger igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar