onsdag den 7. august 2013

Sådan helt målløs

For nyligt var børnene og jeg med Morfar og moster Anne på tur i skoven. Med os havde vi taget bøtter, som Anne og jeg håbede at fylde med bær.

Min far valgte dog at gøre det på sin egen måde, idet han pegede på sin mund og sagde, at hans bøtte var der.

Da han hørte, at hindbærrene skulle bruges til aftenens dessert, besluttede han sig nu alligevel for at hjælpe til, og hele syv af hans hindbær endte i den fælles bøtte.

Smagsprøver!
Efter et hurtigt besøg hos købmanden kastede søster Anne og jeg mig ud i lave dessert af vores nyplukkede hindbær.

Nummer 35 på min liste er, at jeg skal lave 8 originale opskrifter, så vi forsøgte os frem.

Det endte som en trifli med knuste digestive kiks, hindbærskum, en cremefraiche creme toppet af med hvid chokolade og blåbær, der var marineret i citron og citronmelisse.

Undervejs var vi nødt til at smage på sagerne en del gange. Det endelige resultat blev ganske udemærket, men det er ikke helt godt nok.

Der kom ikke nogen original opskrift denne gang. Til gengæld så søster Charlotte storheden i hvid chokolade, og det må da også tælle for noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar