mandag den 5. august 2013

Hjemmedyrkede gulerødder

Nr. 19 på min liste er, at vi skal dyrke 10 forskellige planter fra bunden.

Det besværliggøres lidt ved, at vi ikke har nogen have - eller altan for den sags skyld.

Men det viser sig, at en vindueskarm også kan fungere.

I dag var der høstdag på vores salat og vores gulerod. Gulerod i ental. En vindueskarm er måske ikke optimal.

Jeg ved ikke, om jeg eller børnene var mest spændt. Det var nok mig, for det er da lidt fantastisk, at vi har dyrket en gulerod i vindueskarmen.

Og der er nok verdens flotteste gulerod.

Samuel foreslog, at vi kunne gemme toppen og bruge den som pynt. Måske til en fødselsdag. Jeg måtte skuffe ham og sige, at den ville visne inden da.

Bedre halvdelen var også betaget af den fine top, så den kom til at pryde bordet, da vi spiste aftensmad.

På bordet var der også denne her salat. Det er verdens mindste salat, men den er lavet udelukkende af hjemmedyrkede grøntsager.


Nu mangler der bare syv planter mere. Tomaten, der ligger nede i salaten, tæller ikke, da vi købte den som plante.

Til gengæld har vi for nogle uger siden plantet karse, som smagte skønt på en æggemad!

Et græskar til næste år er lidt for ambitiøst, tænker jeg. Men måske kartofler?

Hmm ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar